Paluu etusivulle

Tervetuloa! Tässä askelmerkit toisen koulutustapaamisen vaiheisiin. Kahteen osaan jaetun työskentelyn kohteena on yhteisöllinen kirjoittaminen. Mitä välineitä on olemassa? Miten niitä käytetään? Ovatko aina julkisia? Käytännön harjoittelua ja tekstien tekoa opetuskertojen välissä. Kokemusten kommentointi valitun välineen kautta. Koulutus jatkuu 3.12.

Esitykseen liittyvät aineistot löytyvät myös täältä.

1. ASKEL

Mitä yhteisöllinen kirjoittaminen on? Verkkoluento. Tallenne http://ppkyo.emea.acrobat.com/p47071456/

2. ASKEL

Yhteisöllisen kirjoittamisen SWOT. Analyysi 3.12.

3. ASKEL

Yhteisöllisen kirjoittamisen ympäristöjä ja niiden keskeisiä piirteitä. Tallenne http://ppkyo.emea.acrobat.com/p71729586/

Esittelyssä (jos haluan näistä lisätietoja, pyydä Annelta):

Kokeiluja:

Posterous: lähetä blogimerkintä kokeilublogiin http://sosiaalinenmedia.posterous.com/ sähköpostilla osoitteeseen post ÄT sosiaalinenmedia.posterous.com, sähköpostin aihe tulee otsikoksi, jos liität liitetiedoston, se tulee mukaan merkintään, huomaa, että blogi on jukinen.

Today’s Meet: http://todaysmeet.com/27mar seuraa ohjeita, luo lempinimesi ja kirjoita kommentti.

Twitter: jos olet luonut Twitter-tilin, kokeile kommentoida niin, että kirjoitat mukaan merkin #27mar (hashtag), viestisi tulee mukaan virtaan http://twitter.com/#search?q=%2327mar

4. Askel

Yhteisten kirjoitusteemojen muotoilu ja pienryhmien muodostaminen. Työvälineenä Etherpad (ks. ohjekuva). Katso, millaisen tuloksen yhteiskirjoittamisella voi saada Etherpadissä aikaan.

Ryhmä 1 | Ryhmä 2 (näissä ryhmissä kokeiltiin ja harjoiteltiin 27.11.)
Ryhmä 3 (jos et päässyt online-koulutukseen, osallistu tähän) | Ryhmä 4 (jää varalle)

Kirjoittakaa näkyville omalle ryhmänne aihepiiri, kirjoittamisen tyylilaji, työvälinevalinta ja työnjako. Käyttäkää lempinimiä, mikäli se tuntuu mukavimmalta.

5. Askel

Ohjeistus toista jaksoa edeltävään välitehtävään. Välitehtävässä kokeillaan yhteisöllistä kirjoittamista ja tarkkaillaan pedagogisia mahdollisuuksia (aika monilla työtä yllinkyllin, joten askel 4 riitti välitehtävänä). Toisella jaksolla perehdytään uusiin lukutaitoihin, tekijänoikeuskysymyksiin ja yhteisöllisen kirjoittamisen pedagogiikkaan.

Kotilukemista: Kielipoliisin sana viikonvaihteeksi!

 

2. koulutuspäivän diaesitys

Mainokset



    Vastaa

    Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

    WordPress.com-logo

    Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

    Twitter-kuva

    Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

    Facebook-kuva

    Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

    Google+ photo

    Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

    Muodostetaan yhteyttä palveluun %s



%d bloggers like this: